
Betoven, Sen-Sans, Mendelson
14. novembar / 20.00

Dirigent: Eduardo Gonzales
Solista: Dragan Đorđević Suzuki, violončelo
Program:
L. van Betoven: Uvertira Koriolan, op. 62 (1807)
K. Sen-Sans: Koncert za violončelo i orkestar br. 1 u a-molu, op. 33 (1872)
F. Mendelson: Simfonija br. 4 u A-duru, op. 90, Italijanska (1834)
Od 2013. godine obavlja dužnost šefa Odeljenja za gudačke instrumente na Konzervatorijumu Kastilja – La Manča u Albaseteu. Kao solista i kamerni muzičar nastupao je u Kini, Grčkoj, Nemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Španiji. Trenutno svira na izuzetnom italijanskom violončelu iz 1935. godine, instrumentu graditelja Gaetana Zgarabota iz Parme.
Paralelno sa izvođačkom karijerom, usavršavao se i kao dirigent kod Rafaela Garsije Vidala, Migela Romee i Ketrin Magvajer. Danas je glavni dirigent i umetnički direktor orkestra Kamerata Kastilja–La Manča. Među nedavnim istaknutim angažmanima izdvajaju se gostovanje sa orkestrom Iberacademy u Kolumbiji uz violinistu Kirila Trusova; koncerti u Španiji, Grčkoj i Austriji, kao i nastup sa Slovačkim radio orkestrom u Mocarteumu u Salcburgu (novembar 2024).
U okviru 2024/2025. koncertne sezone sa Kameratom Kastilja-La Manča, predvodio je i pet rasprodatih koncerata u pozorištu Teatro Circo u Albaseteu.
Jedan od najautentičnijih umetnika svoje generacije, Dragan Đorđević Suzuki gradi karijeru kao solista, kamerni muzičar i profesor. Studirao je u Beogradu, Londonu i Esenu, a usavršavao se kod umetnika kao što su Miša Majski i članovi kvarteta „Alban Berg“. Najmlađi je profesor violončela na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu i umetnički direktor festivala „Beogradski čelo fest“ i „Ravanelijus“.
Na poziv Valerija Gergijeva 2011. godine nastupa kao gostujući solo violončelista Simfonijskog orkestra Marijinskog teatra, nakon čega osvaja nagradu „Zagrebačkog koncert menadžmenta“, održava resital u novoj dvorani Marijinskog teatra u Sankt Peterburgu i sa kvartetom „Rubikon“ debituje na Londonskom gradskom festivalu.
Nastupao je u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, SAD, Rusiji, Kini, Južnoj Koreji, Francuskoj, Holandiji, Švedskoj, Norveškoj, Belgiji, Austriji, Švajcarskoj, Turskoj, Rumuniji i Bugarskoj, na festivalima Bi-Bi-Si Proms, Ovr-su-Oazu, Londonskom gradskom i Oksfordskom prolećnom festivalu, „Đorđe Enesku“, Sionskom festivalu Šlomo Mintca, Ohridskom letu, ARLEM-u, Kustendorf klasiku, Čelissimu, BEMUS-u, ČelISTOK-u, Zagrebačkim letnjim večerima, NOMUS-u, KotorArtu i Beogradskom čelo festu.
Kao solista je nastupao sa orkestrima kao što su Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTS-a, Simfonijski orkestar Bergiš, Kamerni orkestar Amade, Nacionalni orkestar rumunskog radija, Kamerni orkestar iz Bamberga, Kamerata Kastilje-La Manče, Simfonijski orkestar RTV Slovenije, Crnogorski simfonijski orkestar, Makedonska filharmonija, Vojvođanski simfonijski orkestar, Gudači Svetog Đorđa, Simfonijski orkestar Jugoistočne Evrope i Plevenska filharmonija.
Svoj umetnički izraz obogatio je saradnjom sa Julijanom Rahlinom, Itamarom Golanom, Maksimom Rizanovim, Romanom Simovićem, Nemanjom Radulovićem, Emilom Tabakovim, Manuelom Ernandesom Silvom, Džonom Adamsom, Leslijem Hauardom i drugima.
Kao profesor violončela redovno održava majstorske kurseve u Kini, Španiji, Švedskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Sloveniji i zemljama regiona. Svira na violončelu koje su 1797. godine izradili Džejms i Henri Benks.
